Tuesday 15 November 2011

Sayang Mama

Assalamualaikum... 

Semalam balik asrama, lagi 5 minit nak pukul 7 aku mintak tolong mama hantarkan ke bustop. Takut nak g bus station sebab tak sempat so tunngu kat bustop mana tau terserempak dengan bas tu. Sapa suruh aku lambat huhu. 

Mama dengan pantas cepat drive menuju ke situ, dah pukul 7, bas tak lalu pn. Mama terus menunggu bukannya meninggalkan aku seorang diri. 7 malam kot. Mama tentu risau.

Mama melihat aku dok perhati setiap bas yang lalu lalang. Aku berdiri hampir dengan jalan besar. Mama marah. Mama marah aku ketengah sangat. Mama suruh aku kedalam sedikit. Hihi. AKu ketawa je.

Mama cakap bahaya, kereta semua laju laju.

Mama terus menunngu, 30 jam berlalu. Mana bas ni? 

Mama cadang nak hantar ke bus station je lah, aku takut kang kalau aku tengah menuju ke bas station, terserempak pulak dengan bus yang ditunggu. Tapi tak apalah, aku ajak mama jugak untuk ke bus station.

Bila sampai je ke bus station, bas yang aku tunngu tu sikit lagi nak jalan. AKu cepat2 salam dengan mama. Dalam bas, aku berdiri untuk melambai mama sampai mama hilang dari pandangan. Saya sayang mama. Love you so much.

-Saya Sayang Mama-

No comments: