Tuesday 16 August 2011

Doa Untuk Diri Sendiri Macamana?

Assalamuaikum...


Aku rasa pembantu rumah kami tengah menangis sekarang. Akibat selalu didera perasaannya. Eh dah tukar topik pulak.Aku baru je solat subuh. Dengar doa mama tadi. Harini dia nangis dalam doa. Semua doa aku dengar sebab dalam bahasa melayu. 


(sekarang dia tengah membebel kat adik perempuan aku "korang ni kalau cakapakak semua dengar". Aku tak marah malah berbangga. Mungkin aku seorang akak yang baik mungkin?)




Macam yang aku dah tahu, dia akan lupa untuk doakan diri sendiri. Dia doakan dari untuk umat islam, azab kubur, zuriat yang baik, iu bapa dia dan segala macam lagi. Baguslah tu. Tapi dia tak pernah mengaku kesalahan dia pun dalam doa dia. Tak ada pulak doa supaya buangkanlah segala sifat mazmumah dai dan kirimkanlah sifat mahmudah kepadanya. Yang paling penting, doa untuk menjadi ibu yang baik, dia lupa mahu doa.


Korang yang ada ibu yang sempurna alhamdulillah korang pun jadi anak yang sempurna. Bersyukurlah.


Dengan mama kau tak perlu jadi orang yang sabar, tapi orang yang tegar tak ada perasaan baru boleh tahan dengan dia.


-Saya Sayang Mama-

No comments: